Ahad, 2 Jun 2013

Rahsia Nasi Ayam Sri Marudu


Nasi Ayam Sri Marudu mulai diperkenalkan setelah 3 bulan perniagaan Restoran Sri Marudu mulai beroperasi. Nasi ayam ini dibuat oleh chef zul yang sebelum ini bekerja di area Kota Kinabalu dalam banyak jenis Restoran dan cafe. Dan pada tahun 2013 yang lalu dia mulai menyertai keluarga Sri Marudu dalam visi memperkenalkan nasi ayamnya yang tersendiri.
Nasi Ayam Sri Marudu

Nasi ayam ternyata membuahkan hasil yang begitu memberangsangkan dimana ramai pengunjung memilih nasi ayam sebagai santapan mereka, Seperti yang sedia maklum nasi ayam ini sementara iya cepat dihidangkan iya juga mempunyai rahsia resipi tersendiri.

Nasi Ayam Sri Marudu sememangkan enak, tak dapat dinafikan melalui kata-kata puas hati yang dilemparkan pelanggan terhadap menu ini. ok sememangnya kita akan menghurai sedikit sebanyak rahsia yang digunakan oleh chef untuk hidangan ini.

Ayam: Sebagai lauk utama untuk hidangan ini, dalam menyediakan ayam untuk hidangan ini chef memastikan ayam tersebut dalam keadaan yang bersih dan segar, kemudian marinade ayam dilakukan melalui air serai.

Seterusnya ayam membincangkan tentang kuah kicap nya yang berasa unik, kuah sup kicap ini diperbuat secukup rasa seperti biasa, apa yang uniknya?
Kuah tersebut akan di panaskan dengan bahagian leher ayam, kerna bahagian ini lah yang membuahkan rasa enak.

Membincangkan soal dua perasa tambahan asing, tambahan pertama ialah sambal belada yang diperbuat dengan cili dan perasa lain, tambahan yang kedua ialah sambal halia.

Pada akhirnya bahagian nasi, apa yang uniknya, nasi ini lebih kurang sama dengan nasi yang dijual KFC, tetapi apa yang uniknya?
Nasi tersebut dimasak bercampurkan daun pandan dan penambah rasa yang sesuai, sehinggakan nasi ini laku dijual.








Tiada ulasan: